Wat is jullie ‘Why’?

Mensen kopen niet wat je verkoopt maar waarom je het verkoopt. Dat is de stelling van de internationaal bekende Simon Sinek. Te veel bedrijven houden zich alleen maar bezig met de wat en de hoe maar denken niet na over het waarom. Met de Quickwin “Wat is jullie WHY” leer je de essentie van jullie bedrijf, product of dienst helder te krijgen en om te zetten in een relevante ‘what’s in for me’ voor de klant. Een essentiële basis om werkelijk onderscheidend op de markt te zijn. En … om geïnspireerd en met voldoening aan het werk te zijn. Een belangrijk leidend motief voor iedereen in de organisatie.

Koopmotieven: Pijn & Plezier

Waarom zou iemand iets van je kopen? Zo lang je dat antwoord niet weet heeft het geen zin om enige moeite te doen. Met de Quickwin “Koopmotieven: pijn & plezier” leer je te ontdekken wat de twee belangrijkste motieven zijn van mensen om iets van jou te kopen. Tijdens de sessie gebruik je de techniek om met behulp van de “Sales Grid” dit ook voor jouw klanten inzichtelijk te maken.

SCORE analyse

Hoe haal je meer uit je klant? Welke kansen liggen er voor de klant met een intensievere samenwerking? Hoe kan je je salespitch beter laten aansluiten bij de Needs van de klant? Met de Quickwin “SCORE analyse” leer je in vijf stappen de kernbehoeften van je klant bloot te leggen om zo je propositie beter aan te laten sluiten. Het is model voor een gestructureerde probleem analyse met de bijbehorende oplossing die je biedt.

Salespitch in een Messagehouse

Hoeveel zinnen en tijd heb je nodig om je boodschap uit te leggen? Met de Quickwin “Salespitch in een Messagehouse” leer je om een korte en kernachtige boodschap te communiceren. Deze techniek is ‘geleend’ uit de wereld van mediatraining. Belangrijk om aan je klant je propositie volgens de ‘wet van drie’ duidelijk, helder en kernachtig te presenteren. Ook effectief als afsluiting van je SOEP-selling.

Van kenmerk naar klantvoordeel

“Deze auto heeft een extra zuinige motor”. Een voorbeeld van een kenmerk zonder dat ik als klant wordt meegenomen in het voordeel daarvan. Met de Quickwin “Van kenmerk naar klantvoordeel” leer je te denken in voordelen van de klant. Tijdens de sessie inventariseren wij de belangrijkste kenmerken van jouw product of dienst en zetten die gelijk om in relevante voordelen voor de klant. Handig om ze daarna in een SOEP-structuur te kunnen presenteren!

SOEP-selling

Hoe raak je de juiste koopmotieven van je klant? Hoe zorg je ervoor dat de klant jouw voorstel als de oplossing ervaart? Met de Quickwin ”SOEP-selling” leer je een presentatiestructuur die gebruik maakt van de psychologie en de koopmotieven ‘pijn & plezier’. Door de juiste volgorde in je presentatie aan te brengen volg je een gegarandeerde succesroute!

Contact maken

“Zonder contact geen contRact”. We zijn pas bereid om iets van iemand te kopen als er een basis van vertrouwen is. Met de Quickwin “Contact maken” leer je technieken om op een natuurlijke wijze eerst het contact met de klant te maken. Een contact waar vertrouwen en ‘zichzelf open stellen’ voor het verhaal de basis vormt. Pas dan kan je van start gaan met het koopproces. En je begrijpt het al, niet alleen in sales een belangrijke start van het gesprek!

De effectieve opening

Hoe start je het sales gesprek? Met koetjes en kalfjes? Door te socialiseren? Met de Quickwin “De effectieve opening” leer je het gesprek te openen met een duidelijke doelstelling van het gesprek. Gevolgd door de voordelen voor de klant waarom dit gesprek voor hem of haar interessant is. Een essentiële techniek waardoor je jezelf ook gelijk goed voorbereid op het gesprek en … je gelijk de regie in handen neemt.